onsdag den 31. oktober 2012

Jeg er hermed semi-veganer

Hej bloggen.
Jeg ved ikke om i ved det, men jeg er utrolig meget imod dyremishandling. Det, at folk tror, at dyr bare er et redskab for at gøre os mennesker tilfredse eller glade, synes jeg er det mest forfærdelige. Dyr er ikke bare et objekt. De er væsener som både er i stand til at føle, og har en personlighed. Som katteejer ved jeg hvad jeg snakker om. Dyr har ligeså stærke personlighedstræk som mennesker, hvis ikke stærkere. De kan vise deres personlighed, uden at sige et ord. Derfor er jeg frygtelig led og ked af nutidens pels - og kødindustri. Dyrenes forhold er af helvede til, og jeg forstår ikke, hvordan nogen kan støtte det.
Derfor har jeg besluttet at gøre en forskel. Udover at holde mig langt væk fra ægte pels og læder, er jeg nu semi-veganer. Det betyder, at jeg spiser mindre kød end gennemsnittet. Jeg ved endnu ikke, om jeg kan klare mig uden kød overhovedet, men jeg synes det er et godt sted at starte.
Hvis i alligevel har læst alt dette, vil i så ikke skrive under på at boykotte Canada Goose? De bruger uhyrlige metoder for en enkel pelskrave, og det vil betyde  meget.
http://anima.dk/kampagner/aktuelle-kampagner/pelsdyr/pelsfri-mode/boykot-canada-goose - se videoen, hvis i vil vide hvad i skriver under på. På forhånd tak.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar